Pierwszy dzień wiosny ma swoje tradycje i obyczaje!

21 marca jak co roku uczniowie klas I-II wykonali słomiane kukły związane ze staropolskim zwyczajem pożegnania zimy i powitania wiosny. Klasa I wykonała Marzannę – wiosenną, a klasa II Marzannę – zimową. Ponadto uczniowie uczestniczyli w szeregu różnych zadań, za które zdobywali kolejne literki napisu WIOSNA. Razem ze swoimi wychowawczyniami uczniowie z uśmiechem na twarzy w kolorowych wiosennych przebraniach ruszyli wesołym orszakiem na bezpieczny plac, gdzie dokonano obrzędu palenia. W trosce o środowisko Marzanny wykonano z ekologicznych materiałów, których spalenie nie zanieczyszcza powietrza. Żegnając zimę dzieci śpiewały znane im zimowe piosenki i recytowały wiersze. Ponadto uczniowie wysłuchali opowiadania pt „Opowieść o Marzannie” oraz uczestniczyły w zabawie ilustracyjno – ruchowej obrazującej wiosenną pogodę. Świetną zabawą dla uczniów było zdobienie szkolnych korytarzy wiosennymi pracami plastycznymi. Takie symboliczne przywitanie wiosny i pożegnanie zimy, zaowocowało natychmiastową poprawą pogody, ponieważ od tej pory w każdy dzień przez zachmurzone niebo przebijają się promienie słoneczne!.
W tym dniu uczniowie wzięli udział w zajęciach bibliotecznych, podczas których zapoznali się z książką Justyny Bednarek pt „Niesamowite przygody 10 skarpetek”. Książka ta związana jest z obchodami Światowego Dnia Zespołu Downa. Ma na celu promowanie praw osób z Zespołem Downa do pełnego uczestniczenia w życiu społecznym. Podczas pogadanki uczniowie zapoznali się z pojęciem „tolerancji” zwłaszcza w odniesieniu do ludzi/dzieci z Zespołem Downa i symboliki ubierania skarpetek nie do pary w odniesieniu do obchodów Światowego Dnia Zespołu Downa.
                                                                              FOTOGALERIA