W bieżącym roku szkolnym klasa II bierze udział w projekcie edukacyjnym ,,Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki”. Projekt ten wprowadza uczniów w świat matematyki poprzez odkrywanie jej w codzienności dziecka.
W październiku klasa realizowała I moduł projektu: ,,MATEMATYKA W GRACH PLANSZOWYCH”.
W trakcie zajęć uczniowie sprawdzali, jak praktyczne umiejętności nabywane podczas zabawy łączą się z matematyką. Zajęcia prowadzone w formie rozgrywek planszowych były doskonałą okazją do odkrycia obecności matematyki w grach i zabawach dzieci. Zajęcia te były jednocześnie doskonałą okazją do rozwijania umiejętności i kompetencji społecznych. Efektem finalnym było przygotowanie rozgrywek gier planszowych. Uczniowie w grupach poznawali zasady gier i rozgrywali tury w różne gry. Ponadto uczniowie samodzielnie stworzyli własną grę planszową ,,Jesienny spacer”, opracowali do niej reguły, na następnie rozegrali turniej w parach.
W czasie realizacji modułu klasa realizowała kierunki polityki MEN:
• p. 2 – Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych – rozwijanie umiejętności zdrowej rywalizacji i współzawodnictwa;
• p. 3 – Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży – rozwijanie wrażliwości i empatii na potrzeby innych – wspólne spędzanie czasu i relaks poprzez zabawę, rozwijanie umiejętności współpracy;
• p. 4 – Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli – korzystanie z nowoczesnych technologii w trakcie realizacji zajęć;
• p. 5 – Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych – wspólna zabawa i gry jako sposób rozwijania umiejętności matematycznych.
Wiodące kompetencje kluczowe:
- porozumiewanie się w języku ojczystym,
• kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne,
• umiejętność uczenia się,
• kompetencje społeczne i obywatelskie.