Listopad to miesiąc, w którym klasa 2 realizowała II moduł projektu edukacyjnego: ,,Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki”.
Projekt ten wprowadza uczniów w świat matematyki poprzez odkrywanie jej w codzienności dziecka. Tym razem wspólnie odkrywaliśmy matematykę na zakupach realizując moduł: ,,MATEMATYKA W SKLEPIE”.
W trakcie zajęć uczniowie sprawdzali, jak praktyczne umiejętności nabywane podczas nauki matematyki przydają się podczas dokonywania zakupów, a także przygotowywania posiłków. Zajęcia prowadzone były podczas wizyty w sklepie spożywczym oraz podczas warsztatów kulinarnych i wykonywaniu zadań praktycznych. Te formy zajęć były doskonałą okazją do odkrycia obecności matematyki w codziennym życiu. Dokonując zakupów w sklepie, uczniowie uczyli się odczytywać wagę produktów potrzebnych do wykonania ,,Waflowego deseru”, a podczas płacenia wykonywali szereg obliczeń pieniężnych /porównywali ceny poszczególnych produktów, obliczali wartość zakupów oraz wartość udzielonej im pożyczki niezbędnej do zapłacenia za zakupy/. Zajęcia te były jednocześnie doskonałą okazją do rozwijania umiejętności i kompetencji społecznych. Uczniowie mieli okazję zaprezentować właściwą postawę i zasady kulturalnego zachowania się w miejscu publicznym. Efektem finalnym było przygotowanie deseru z zakupionych produktów. Podczas realizacji tej części modułu uczniowie odmierzali i ważyli produkty, szacowali ilość. Ponadto podczas zajęć uczniowie poznali zasady kupowania ubrań i butów – mierzyli swój wzrost i porównywali go z informacjami zawartymi na metkach swoich ubrań, mierzyli również swoje stopy i poznali zasady kupowania odpowiedniego do długości stopy rozmiaru buta. Po zakończeniu realizacji modułu wszyscy otrzymali naklejkę potwierdzającą udział w projekcie oraz mogli cieszyć się poczęstunkiem przygotowanego deseru.
W czasie realizacji modułu klasa realizowała kierunki polityki MEN:
p.1 – Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu – poszerzanie wiedzy na temat zdrowego żywienia.- p.2 – Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych – zwrócenie uwagi na takie elementy, jak budżet i planowanie wydatków. Wdrażanie do odpowiedzialnego życia rodzinnego.
- p.3 – Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży – wspólne posiłki i spędzanie czasu sposobem na dbanie o relacje.
- p.4 – Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli – korzystanie z nowoczesnych technologii w trakcie realizacji zajęć.
- p.5 – Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych – pokazanie związku matematyki z codziennym życiem.
Wiodące kompetencje kluczowe:
- porozumiewanie się w języku ojczystym,
- kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne,
- umiejętność uczenia się,
- kompetencje społeczne i obywatelskie.