Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki: ,,MATEMATYKA W CIELE CZŁOWIEKA”

Posted by

Grudzień to miesiąc, w którym klasa 2  realizowała III moduł projektu edukacyjnego:

,,Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki”.

W tym miesiącu  wspólnie odkrywaliśmy matematykę w bardzo nietypowy miejscu realizując moduł:                                          ,,MATEMATYKA W CIELE CZŁOWIEKA”.

W trakcie zajęć uczniowie sprawdzali, jak teoretyczne umiejętności nabywane w szkole – nauka kalendarza, pomiar płynów, mierzenie wysokości, porównywanie, ważenie, liczby, symetria, znaki rzymskie – mogą zostać odnalezione w ciele człowieka, działaniu jego narządów i elementach związanych z jego funkcjonowaniem.

Zajęcia przyczyniły się także do rozwoju społecznego poprzez uświadomienie różnic i cech indywidualnych każdego człowieka. Podczas realizacji modułu poruszono także ważny temat poszanowania i zaakceptowania siebie i drugiego człowieka.

Efektem zajęć było przeprowadzenie zabaw pokazujących uczniom różnice i podobieństwa w ich ciałach, np. mierzenie wzrostu, wagi, ustawienie się według wzrostu, według daty urodzenia, przeliczenie liczby nóg, zębów, palców w całej klasie, ilości wypijanej wody, pomiar pulsu w spoczynku i po wykonaniu ćwiczeń, budowanie modelu człowieka. Zadaniem dodatkowym było zebranie danych na temat własnego ciała we wczesnym dzieciństwie lub po urodzeniu.

Po zakończeniu realizacji modułu wszyscy otrzymali naklejkę potwierdzającą udział w projekcie.

W czasie realizacji modułu klasa realizowała kierunki polityki MEN:

  • p.1 – Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu -poszerzanie wiedzy na temat ciała człowieka i jego funkcjonowania.
  • p.2 – Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych- uświadomienie różnic i podobieństw między ludźmi, akceptowania siebie i innych, rozwijanie szacunku.
  • p.3 – Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży – rozwijanie wrażliwości i empatii na potrzeby innych.
  • p.4 – Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli – korzystanie z nowoczesnych technologii w trakcie realizacji zajęć.
  • p.5 – Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych – pokazanie związku matematyki z biologią, ludzkim ciałem.

Wiodące kompetencje kluczowe:

  • porozumiewanie się w języku ojczystym,
  • kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne,
  • umiejętność uczenia się,
  • kompetencje społeczne i obywatelskie.
Print Friendly, PDF & Email