Klasa 2 kontynuuje udział w projekcie:
,,Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki”
Styczeń to początek Nowego Roku, w którym wszyscy rozpoczynamy nowy etap swojego życia. Każdemu z nas przybędzie 1 rok. Każdy z nas będzie w tym roku obchodził swoje kolejne urodziny. Dlatego w tym miesiącu tematem realizowanego projektu była: ,,MATEMATYKA NA URODZINACH”.
W trakcie zajęć uczniowie i uczennice uczyli się dostrzegać znaczenie matematyki w przygotowaniu urodzin. Zajęcia, oprócz elementów edukacji matematycznej, zawierały elementy edukacji polonistycznej (pisanie zaproszenia na urodziny, czytanie ze zrozumieniem), elementy edukacji prozdrowotnej (przygotowanie zdrowych przekąsek na przyjęcie) oraz zasady savoir-vivre’u przy stole.
Zajęcia przyczyniły się wykonania klasowego kalendarza urodzin. Zadaniem uczniów było dokonywanie obliczeń ile czasu upłynie do ich urodzin w bieżącym roku lub ile czasu upłynęło już od urodzin Pawła i Amelki, którzy w tym roku świętowali już swoje urodziny.
Podczas zajęć wszyscy uczyli się zasad savoir-vivre’u ćwicząc umiejętność nakrywania do stołu z wykorzystaniem odpowiednich sztućców. Dodatkowym zadaniem było składanie serwetek dla poprawy estetyki przygotowanego nakrycia.
Gorące podziękowania kierujemy do Mamy – Pani Marolki, która zrobiła nam niesamowitą niespodziankę i przygotowała nam na zajęcia przepyszny tort. Krojąc go, uczyliśmy się dzielenia całości na 16 równych części, a niesamowite wrażenia smakowe były dodatkową nagrodą za udział w IV module projektu.
Na zakończenie wszyscy otrzymali naklejkę potwierdzającą udział w projekcie.
W czasie realizacji modułu klasa realizowała kierunki polityki MEN:
- p. 1 – Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu – zdrowe przekąski i aktywność fizyczna,
- p. 2 – Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych – zasady savoir-vivre’u, wzajemne dbanie o swoje potrzeby,
- p. 3 – Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży – rozwijanie wrażliwości i empatii na potrzeby innych, kultury przy obdarowywaniu się prezentami,
- p. 4 – Wspieranie rozwoju i umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli – korzystanie z nowoczesnych technologii w trakcie realizacji zajęć,
- p. 5 – Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych – pokazanie związku matematyki z organizacją urodzin.
Wiodące kompetencje kluczowe:
- porozumiewanie się w języku ojczystym,
- kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne,
- umiejętność uczenia się,
- kompetencje społeczne i obywatelskie.