W lutym Antek i Natalka zaprosili nas do realizacji kolejnego modułu projektu. Tym razem tematem zajęć była: Matematyka w straży pożarnej.
W trakcie zajęć uczniowie klasy 2:
- wykonywali obliczenia w podanym zakresie liczbowym,
- wykorzystali matematykę do rozwiązywania problemów i łamigłówek,
- rysowali obrazek według podanego kodu,
- mierzyli i porównywali długości, posługując się jednostkami miar: centymetr, metr,
- rozwiązywali zadania z treścią.
Ponadto jeszcze bliżej poznali pracę straży pożarnej, powtórzyli sobie wiadomości na temat numerów alarmowych. Współpracując w grupie stworzyli plakat: NUMERY ALARMOWE.
Zajęcia, oprócz elementów edukacji matematycznej, zawierały także elementy edukacji polonistycznej. Okazało się, że wyraz BEZPIECZEŃSTWO, może sprawić nam trudność ortograficzną!
Podczas zajęć wykonaliśmy także doświadczenie obrazujące czynniki niezbędne do ugaszenia ognia, odnosząc je do niebezpiecznej i odpowiedzialnej pracy strażaka.
Wszystkim strażakom, przy tej okazji, dziękujemy za służbę i odwagę, jaką codziennie okazujecie ratując ludzkie życie i mienie. Życzymy Wam dużo siły, zdrowia i pozytywnej energii, abyście zawsze bezpiecznie wracali do swoich domów. Niech Wasza praca będzie doceniana, a odwaga i poświęcenie inspirują nas do niesienia pomocy innym.
Na zakończenie wszyscy otrzymali naklejkę potwierdzającą udział w module projektu.
W czasie realizacji modułu klasa realizowała kierunki polityki MEN:
- p. 1 – Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, nauka udzielania pierwszej pomocy.
- p. 2 – Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych – zwrócenie uwagi na wagę zawodu strażaka.
- p. 3 – Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży – rozwijanie umiejętności pracy w zespole.
- p. 4 – Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli – korzystanie w trakcie realizacji zajęć z nowoczesnych technologii.
- p. 5 – Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych – pokazanie związku matematyki z pracą zawodową straży pożarnej.
Wiodące kompetencje kluczowe:
- porozumiewanie się w języku ojczystym,
- kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne,
- umiejętność uczenia się,
- kompetencje społeczne i obywatelskie.