W kwietniu wraz z Antkiem i Natalką udaliśmy się na lekcję matematyki do ogrodu. Zajęcia matematyczne w ogródku dały uczniom możliwość połączenia nauki matematyki z otaczającą przyrodą. Poprzez działania praktyczne i rozwiązywanie problemów związanych z ogrodnictwem mieli oni możliwość dostrzegania związku matematyki z życiem. Mierzenie, przeliczanie, odmierzanie czasu czy też tworzenie wykresów stały się praktycznymi aspektami nauki matematyki w kontekście ogrodu.
W trakcie zajęć uczniowie klasy 2:
- wykonywali obliczenia w podanym zakresie liczbowym,
- wykorzystali matematykę do rozwiązywania problemów i łamigłówek,
- uzupełniali obrazek według osi symetrii,
- mierzyli i porównywali długości, posługując się jednostkami miar: centymetr, metr,
- rozwiązywali zadania z treścią.
Zajęcia, oprócz elementów edukacji matematycznej, zawierały także elementy edukacji przyrodniczej. Bardzo ciekawą formą realizacji zadań z projektu było założenie hodowli fasoli i prowadzenie systematycznej obserwacji jej wzrostu w kalendarzach obserwacji.
Finalnym zadanie było zaprojektowanie w 3 grupach wiosennego ogródka warzywnego. Zadanie polegało na poszukaniu informacji na temat sadzenia warzyw na wiosnę i stworzeniu na papierze symbolicznego projektu wiosennego ogrodu.
Na zakończenie wszyscy otrzymali naklejkę potwierdzającą udział w module projektu.
W czasie realizacji modułu klasa realizowała kierunki polityki MEN:
- p. 1 – Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu – poszerzanie wiedzy na temat zdrowego żywienia.
- p. 2 – Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży – praca w ogrodzie, z roślinami, jako sposób na relaks.
- p. 3 – Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli – korzystanie z nowoczesnych technologii w trakcie realizacji zajęć.
- p. 4 – Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych – pokazanie związku matematyki z przyrodą.
Wiodące kompetencje kluczowe:
- porozumiewanie się w języku ojczystym,
- kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne,
- umiejętność uczenia się,
- kompetencje społeczne i obywatelskie