W ostatnim czasie uczniowie klasy VI i klasy I połączyli siły, by wspólnie zgłębiać tajniki języka angielskiego. Tematem przewodnim spotkania były tzw. compound words, czyli złożone wyrazy powstałe z połączenia dwóch lub więcej słów w jedno, niosące nowy sens (np. sunflower, toothbrush, raincoat).
Uczniowie klasy VI najpierw zapoznali się z przykładami takich wyrazów i starali się samodzielnie podać inne znane im compound words. Następnie, wykorzystując zdobytą wiedzę, stworzyli kolorowe i pomysłowe plakaty ilustrujące wybrane słowa. Większość prac została wykonana w programie komputerowym Canva, co pozwoliło połączyć naukę języka z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi informatycznych. To doskonały sposób na utrwalanie słownictwa, rozwijanie kreatywności oraz naukę obsługi aplikacji cyfrowych, które są dziś obecne w naszej codzienności. Wśród prac nie zabrakło również plakatów wykonanych tradycyjną techniką – ręcznie, z dużą starannością i zaangażowaniem.
Gotowe plakaty posłużyły jako pomoc dydaktyczna podczas zajęć języka angielskiego w klasie I. Zadaniem młodszych uczniów było dopasowanie par wyrazów do powstałych z nich compound words. Dzięki tej interaktywnej grze dzieci poznały nowe słownictwo w sposób atrakcyjny i przystępny, a przy okazji wzbogaciły swój zasób językowy. To świetny przykład na to, jak działania uczniów starszych klas mogą przyczynić się do rozwoju edukacyjnego młodszych kolegów i koleżanek.
Na zakończenie zajęć z klasą I powstał krótki filmik, w którym uczniowie prezentują poznane słownictwo. Nagranie zostało zrealizowane przy użyciu sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”. To kolejny dowód na to, że nowoczesna technologia może skutecznie wspierać naukę, uatrakcyjniać lekcje i stawać się integralną częścią edukacji. Co więcej, możliwość nagrywania wypowiedzi w języku angielskim okazała się niezwykle motywująca dla najmłodszych – uczniowie chętniej mówili po angielsku, a forma filmowa wzbudziła w nich dużo entuzjazmu.
Zapraszamy do obejrzenia relacji: