W maju Antek i Natalka zaprosili nas do realizacji ostatniego modułu projektu. Tym razem tematem zajęć była: Matematyka w kosmosie – podróż do gwiazd.
Kosmos – to miejsce pełne tajemnic. W tej magicznej krainie planet, gwiazd i komet wraz z Antkiem i Natalką szukaliśmy matematyki. Zajęcia były okazją do zainteresowania uczniów tematyką kosmosu jako otaczającej nas przestrzeni oraz do poszerzenia wiedzy o wszechświecie. W trakcie zajęć uczniowie dowiedzieli się, że matematyka jest uniwersalnym językiem naukowców i dzięki niej są oni w stanie opisać i przewidzieć zjawiska kosmiczne.
Podczas zajęć uczniowie:
- utrwalili sobie znajomość układu planet w Układzie Słonecznym,
- zbudowali model Układu Słonecznego,
- wykonali pracę plastyczną: Moja podróż do gwiazd,
- wykonywali obliczenia w podanym zakresie liczbowym licząc ilość księżyców w Układzie Słonecznym,
- nazywali figury geometryczne – wielokąty,
- rozwiązywali zadania z treścią.
Zajęcia, oprócz elementów edukacji matematycznej, zawierały także elementy edukacji polonistycznej. Uczniowie mieli okazję poćwiczyć poprawną pisownię nazw planet.
Na zakończenie wszyscy otrzymali naklejkę potwierdzającą udział w module projektu.
W czasie realizacji modułu klasa realizowała kierunki polityki MEN:
- p. 1 – Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu – ćwiczenia fizyczne i podnoszenie sprawności jako wymóg dla astronautów.
- p. 2 – Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych – rozwijanie szacunku dla pracy naukowej.
- p. 3 – Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży – rozwijanie umiejętności pracy w grupie.
- p. 4 – Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli – korzystanie z nowoczesnych technologii w trakcie realizacji zajęć.
- p. 5 – Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych – pokazanie związku matematyki z nauką o kosmosie.
Wiodące kompetencje kluczowe:
- porozumiewanie się w języku ojczystym,
- kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne,
- umiejętność uczenia się,
- kompetencje społeczne i obywatelskie.