Dnia 23 czerwca 2025 roku w naszej szkole odbyło się podsumowanie projektu edukacyjnego MatNatura – Matematyczne Podróże Przyrodnicze, skierowanego do uczniów klas 4–6. Głównym celem projektu było ukazanie związku między matematyką a przyrodą oraz pokazanie uczniom, że matematyka może być pomocna w zrozumieniu i opisywaniu świata naturalnego.
W trakcie realizacji projektu uczniowie rozwiązywali praktyczne zadania matematyczne, których tematyka była ściśle związana z przyrodą. Obliczali m.in. powierzchnie grządek w ogrodzie, planowali nasadzenia roślin, analizowali zużycie wody czy szacowali koszty związane z prowadzeniem upraw. W innych zadaniach poruszali zagadnienia dotyczące planowania podróży przyrodniczych i gospodarowania środkami finansowymi. Dzięki temu uczniowie mogli zobaczyć, jak matematyka pomaga zrozumieć procesy zachodzące w przyrodzie i jak wspiera podejmowanie codziennych decyzji.
Uczniowie chętnie angażowali się w pracę, wykazując się samodzielnością, kreatywnością i umiejętnością współpracy. Zajęcia pozwoliły im połączyć naukę z praktyką i lepiej zrozumieć, że matematyka to nie tylko teoria, ale narzędzie przydatne również w kontekście przyrodniczym.