 W październiku rozpoczęliśmy kolejny rok realizacji projektu edukacyjnego MAC „Natalka i Antek w Świecie Wielkiej Matematyki”. Ci podręcznikowi bohaterowie – Natalka i Antek, już w ubiegłym roku  inspirowali nas do odkrywania tajemnic matematyki w codziennym środowisku. Program wykorzystuje bowiem naturalną ciekawość dzieci oraz pokazuje, że matematyka otacza nas na każdym kroku – wystarczy tylko dobrze się rozejrzeć! Dzięki temu nauka matematyki staje się dla najmłodszych uczniów fascynującą przygodą i źródłem radości.
W październiku rozpoczęliśmy kolejny rok realizacji projektu edukacyjnego MAC „Natalka i Antek w Świecie Wielkiej Matematyki”. Ci podręcznikowi bohaterowie – Natalka i Antek, już w ubiegłym roku  inspirowali nas do odkrywania tajemnic matematyki w codziennym środowisku. Program wykorzystuje bowiem naturalną ciekawość dzieci oraz pokazuje, że matematyka otacza nas na każdym kroku – wystarczy tylko dobrze się rozejrzeć! Dzięki temu nauka matematyki staje się dla najmłodszych uczniów fascynującą przygodą i źródłem radości.
I moduł projektu w tym roku to: „Matematyka na placu zabaw”.
Jak wysokie są drabinki? Ile czasu zajmie całej klasie zjazd ze zjeżdżalni? Jakie bryły ,,bawią się z nami” na placu zabaw? Wspólnie z Natalką i Antkiem, pośród huśtawek, drabinek i zjeżdżalni rozwiązywaliśmy te zagadki pełne ukrytych liczb.
W trakcie zajęć uczniowie klasy 1-3:
- wykonywali obliczenia matematyczne,
- tworzyli matematyczne mapy myśli na placu zabaw,
- rozpoznawali bryły w najbliższym otoczeniu,
- rozwiązywali zadania z treścią, które pobudzały logiczne myślenie i spostrzegawczość.
Uczniowie z entuzjazmem brali udział w proponowanych aktywnościach, wspólnie rozwiązywali zagadki i chętnie dzielili się swoimi pomysłami na matematyczne zadania na placu zabaw. Zainspirowani zajęciami uczniowie klasy 2 sami zaprojektowali wymarzony plac zabaw, a uczniowie klasy 1 i 3 zbudowali makiety placu zabaw. Co ciekawe, zabawa na tym miniaturowym placu zabaw okazała się niebywała frajdą dla uczniów.
Z niecierpliwością czekamy na kolejne wspólne matematyczne odkrycia! Razem z Natalką i Antkiem wyruszamy na kolejne matematyczne podboje – do zobaczenia na placu zabaw i poza nim!
W czasie trwania projektu placówka realizuje kierunek polityki MEN:
- p. 1 – Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez rozwijanie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym – poszukiwanie związków matematyki z placem zabaw;
- p. 2 – Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej – kształtowanie postaw patriotycznych, dbanie o wspólną przestrzeń;
- p. 3 – Promocja zdrowego trybu życia w szkole – kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych. Wspieranie aktywności fizycznej uczniów – zabawa na placu zabaw;
- p. 5 – Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli nowoczesnych technologii – korzystanie z nowoczesnych metod nauczania;
- p. 8 – Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez promowanie metod aktywizujących w dydaktyce – praca w grupie, tworzenie notatki według własnego pomysłu.
Wiodące kompetencje kluczowe:
- porozumiewanie się w języku ojczystym,
- kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne,
- umiejętność uczenia się,
- kompetencje społeczne i obywatelskie.

 
	
