W tym tygodniu odbył się w naszej szkole Konkurs Recytatorski Poezji Patriotycznej w klasach 1-3 przy współpracy z biblioteką szkolną.
Konkurs odbył się dwuetapowo, zaczynając od etapu klasowego, a następnie przechodząc do etapu szkolnego.
W pierwszym etapie uczniowie prezentowali swoje recytatorskie umiejętności w ramach swoich klas. Konkurencja była zacięta, a atmosfera napełniona duchem patriotyzmu. Po intensywnych wystąpieniach z każdej klasy zostały wytypowane wyróżnione osoby do drugiego etapu – szkolnego. Z pierwszej klasy zakwalifikowało się 7 osób, z drugiej 3 osoby a z trzeciej 9 dzieci. Zwycięzcy otrzymali zasłużone uznanie od swoich rówieśników i nauczycieli, co było jednocześnie motywacją do dalszego udziału w konkursie.
Po etapie klasowym przyszedł czas na drugi etap, który odbył się na szczeblu szkolnym. Finaliści klasowi zmierzyli się ze sobą w jeszcze większej rywalizacji. Po starannym przemyśle i ocenie przez jury składające się z: Katarzyna Migacz-nauczycielka, Katarzyna Gryzło-Kmak – bibliotekarka i Mariusz Michniak- psycholog szkolny, wytypowało trzech zwycięzców.
- Magdalena Śliwa (klasa 1) – Pierwsze miejsce
- Maksymilian Bryła (klasa 2) – Drugie miejsce
- Józef Januszewski (klasa 3) – Trzecie miejsce
Podczas uroczystej akademii z okazji odzyskania przez Polskę Niepodległości uczniowie otrzymali dyplomy oraz nagrody, które były dowodem uznania dla ich talentów recytatorskich i oddania hołdu patriotycznym wartościom.
Dodatkowo, jako wyróżnienie, laureaci mieli okazję zaprezentować swoje wybrane wiersze przed całym gronem szkolnym. To wydarzenie dostarczyło nie tylko wzruszeń, ale również zintegrowało społeczność szkolną poprzez wspólne przeżywanie chwil pełnych emocji i dumy z osiągnięć kolegów i koleżanek. Konkurs Recytatorski Poezji Patriotycznej nie tylko rozwijał umiejętności retoryczne uczestników, ale także wzmacniał więzi społeczności szkolnej poprzez wspólne doświadczenie kulturalnej aktywności.
Konkurs recytatorki stanowił jedno z dynamicznych wydarzeń, które wzbogaciły naszą szkolną przestrzeń o kreatywność, pasję i umiejętność wyrażania się poprzez sztukę słowa. Ta inicjatywa, wpisująca się w szeroki kontekst projektu „Książki Naszych Marzeń”, miała na celu nie tylko promocję czytelnictwa, lecz także rozwijanie zdolności recytatorskich uczniów. W trakcie konkursu uczestniczki prezentowały nie tylko swoje umiejętności w recytacji, ale także zdolność interpretacji tekstu oraz przekazywania emocji. Wydarzenie to nie tylko podkreślało znaczenie czytelnictwa, ale również ukazywało, jak literatura może być źródłem inspiracji i wyrazu dla młodych talentów.