Wycieczka klasy VII do Sandomierza

Posted by

W dniu 21 maja 2024 r., uczniowie klasy siódmej pod opieką pani mgr Anety Grucy wyruszyli na wycieczkę do Sandomierza, zorganizowaną przez Szkołę Podstawową w Bystrej. Podczas wyjazdu mieli okazję nie tylko podziwiać zabytki miasta, ale także zintegrować się z rówieśnikami z pobliskiej szkoły. Po przyjeździe na miejsce zostaliśmy przywitani przez panią przewodnik, która wprowadziła nas w historię miasta Sandomierz. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od przemarszu przez wąwóz św. Królowej Jadwigi. Po przejściu przez tzw. Ucho Igielne dotarliśmy do Starego Miasta, którego wizytówką jest rynek z renesansowym Ratuszem z XIV w. i stara studnia, bardzo dobrze znane wszystkim fanom serialu „Ojciec Mateusz”. Następnie przeszliśmy przez Bramę Opatowską, zwieńczoną punktem widokowym, z którego rozciągał się wspaniały widok na całe miasto i okolice. Po krótkiej przerwie na obiad, ruszyliśmy szlakiem podziemnej trasy turystycznej. Podróż przez labirynt korytarzy i piwnic, które niegdyś służyły jako magazyny i schrony, pozwoliła nam poznać liczne legendy i historie związane z tym miejscem. Ostatnim punktem wycieczki był pobyt w zbrojowni rycerskiej, gdzie wysłuchaliśmy krótkiego wykładu związanego z wojenną historią miasta oraz mogliśmy zobaczyć średniowieczne eksponaty, a nawet je dotykać i przymierzać!

Wycieczka do Sandomierza była niezwykle udana i dostarczyła nam niezapomnianych wrażeń. Dzięki niej nasi uczniowie mogli nie tylko poszerzyć swoją wiedzę historyczną i kulturową, ale również spędzić miło czas w gronie koleżanek i kolegów z Bystrej. Na pewno będziemy długo wspominać ten wyjazd i tryskać optymizmem dzięki dotknięciu krzemienia pasiastego ze słynnego sandomierskiego pierścienia.